close
تبلیغات در اینترنت
۱۰ راه هضم بهتر غذا

آموزشی ها

خیلی مهم است که غذایی که می‌خورید و زمانی که آن را میل می‌کنید، از قبل معین باشد. خوردن غذاهای مشابه و زمان‌های مشخص در روز اثرات معینی بر…

banner
براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آموزشی ها

خیلی مهم است که غذایی که می‌خورید و زمانی که آن را میل می‌کنید، از قبل معین باشد. خوردن غذاهای مشابه و زمان‌های مشخص در روز اثرات معینی بر روی سیستم گوارش شما دارد.

۱ – به گونه‌ای غذا بخورید که هضم بهتری صورت گیرد

ابتدا شما باید غذاهایی که به آسانی هضم می‌شوند را در بین وعده های غذایی‌تان میل کنید و سپس به سمت غذاهای پیچیده تر بروید. به یک اتوبان فکر کنید، اگر که ماشین‌هایی که سرعت کم دارند در جلو باشند، ماشین‌های با سرعت زیاد را در پشت خود نگه می‌دارند و همین باعث ترافیک می‌شود. دقیقاً همین کار برای غذای شما اتفاق می‌افتد. غذاهایی که سریعاً هضم می‌شوند را ابتدا بخورید و سخت‌ترها را نگه دارید تا در نیمه دوم وعده غذایی‌تان بخورید. در زیر توالی زمانی برای گروه‌های مختلف غذایی آورده شده است.

آب و آب میوه: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

میوه ها و فالوده و سوپ: ۳۰ تا ۴۵ دقیقه

سبزیجات: ۳۰ تا ۴۵ دقیقه

لوبیا، غلات و نشاسته ها: ۲ تا ۳ ساعت

گوشت، ماهی، مرغ: ۳ یا چند ساعت

 
۲ – نوشیدنی‌های گرم و یا ولرم با وعده غذایی‌تان مصرف کنید

نوشیدنی‌های یخ و خنک پروسه هضم را کند می‌کنند به طور مثال گذاشتن یخ روی یک عضله را نگاه کنید. عضله سفت می‌شود و به خوبی عمل نمی‌کند آب گرم یا آبی که در دمای اتاق باشد، آب میوه یا چای بدون کافئین هضم مناسب را برای شما فراهم می‌آورد. (فقط ترافیک را به یاد آورید، نوشیدن مایعات مقدم‌تر از وعده‌های غذایی است)

 
۳ – در زمان‌های مناسب غذا بخورید

خیلی مهم است که غذایی که می‌خورید و زمانی که آن را میل می‌کنید، از قبل معین باشد. خوردن غذاهای مشابه و زمان‌های مشخص در روز اثرات معینی بر روی سیستم گوارش شما دارد.

 
۴ – از این که چه چیزی می‌خورید و اندازه آن چقدر است آگاه باشید

مصرف بیش از حد غذا یکی از دلایل مهم هضم نشدن غذا است. مغز ما علائم احساس پر بودن را دقیقاً ۱۰ دقیقه بعد از این که واقعاً احساس پر بودن بکنید می‌فرستد. پس قبل از این که احساس پر بودن بکنید دست از غذا خوردن بکشید. عجیب این است که ۱۰ دقیقه بعد می‌فهمید که سیر هستید.

وقتی که خمیده یا قوز دار غذا می‌خورید فشار زیادی را روی ارگان‌های شکمتان

وارد می‌کنید. این فشار زیاد می‌تواند منجر به هضم ضعیف غذا شود. شما باید نشستن به حالتی شانه‌هایتان رو به عقب و چانه‌تان رو به بالا است غذا بخورید

۵ – غذایتان را کامل بخورید و در حین غذا خوردن صحبت نکنید

جویدن غیر کامل و صحبت کردن در حین غذا خوردن می‌تواند باعث بلعیدن نامناسب شود. سیستم گوارش ما به گونه ای طراحی نشده که بتواند تکه‌های بزرگ غذا را هضم کند، وقتی که ما ابعاد بزرگ در معده مان قرار می‌دهیم می‌تواند باعث شود که هضم غذا نیمه کاره انجام شود.

 
۶ – در حین غذا خوردن آرام باشید

غذا خوردن در عجله باعث می‌شود که استرس شما بالا رود و پروسه هضم غذا کند شود. محیط آرام و زیبایی را در حین غذا خوردن برای خود ایجاد کنید و برای غذا خوردن خود زمان کافی بگذارید.

 
۷ – در وضعیت بدنی مناسبی قرار داشته باشید

وقتی که خمیده یا قوز دار غذا می‌خورید فشار زیادی را روی ارگان‌های شکمتان وارد می‌کنید. این فشار زیاد می‌تواند منجر به هضم ضعیف غذا شود. شما باید نشستن به حالتی شانه‌هایتان رو به عقب و چانه‌تان رو به بالا است غذا بخورید این حالت اجازه می‌دهد که ارگان‌های گوارشی شما فضای بیشتری داشته باشند و همین امر باعث بهبود گوارش شما می‌شود.
چاقی، شب

 
۸ – شب‌ها دیر وقت غذا نخورید

بدن ما خصوصاً سیستم گوارشی مان کار خود را در بعدازظهرها کند می‌کنند و در این ساعات استراحت کرده و دوباره جوان می‌شوند. زمانی که ما در ساعات انتهایی شب غذای زیادی وارد معده مان می‌کنیم آنزیم‌های های کافی برای هضم غذا وجود ندارد. این غذا های هضم نشده در معده‌تان می‌ماند و باعث می‌شود که راحت بخوابید.

 
۹ – راه رفتن تند بعد از غذا خوردن

حرکت نکردن تا ۳۰ دقیقه بعد از غذا را فراموش کنید. افزایش فعالیت فیزیکی می‌تواند باعث جلو حرکت کردن دستگاه گوارش شما بشود و در نهایت منجر به افزایش تولید آنزیم‌های گوارشی شود. این می‌تواند باعث کامل شدن گوارش شما بشود.

 
۱۰ – چرخش‌های نخاعی

چرخش‌های نخاعی باعث می‌شود که میزان مواد سمی‌ای که در سیستم عصبی آزاد می‌شود را کاهش دهد که همین اثر آرام بخشی دارد. زمانی که شما در وضعیتی قرار دارید که پای خود را دراز کرده‌اید، به آرامی به سمت راست بروید نگه دارید در حالی که ۵ نفس عمیق می‌کشید و سپس به سمت چپ خم شوید و این پروسه را تکرار کنید.

منبع:ایران ویج


:: امتياز: نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5

:: بازديد : 2099
:: برچسب ها : ۱۰ راه هضم بهتر غذا , ناتوانی در هضم غذا , هضم بهتر غذا , هضم غذا , کمک به هضم مواد غذایی , سایت آموزشی ها , چرخش‌های نخاعی , راه رفتن تند بعد از غذا خوردن , شب‌ها دیر وقت غذا نخورید , در وضعیت بدنی مناسبی قرار داشته باشید , در حین غذا خوردن آرام باشید , غذایتان را کامل بخورید و در حین غذا خوردن صحبت نکنید , آموزش غذا خوردن , از این که چه چیزی می‌خورید و اندازه آن چقدر است آگاه باشید , در زمان‌های مناسب غذا بخورید , نوشیدنی‌های گرم و یا ولرم با وعده غذایی‌تان مصرف کنید , به گونه‌ای غذا بخورید که هضم بهتری صورت گیرد ,

:: ارسال شده در: تغذیه و سلامتی ,
:: مطالب مرتبط: خواص ژله , با این غذا از سرماخوردگی جلوگیری کنید!!! , ویتامین های مفید برای آستیگماتیسم , راه های جلوگیری از آلزایمر , همه چیز درباره حلیم , نکاتی مهم درباره افطاری , توصیه های غذایی ماه مبارک رمضان , بایدها و نبایدهای سحری , تغذیه مناسب دوران امتحانات , همه چیز درباره میگو ,
نويسنده : علی حسین
تاريخ : [سه شنبه 30 آبان 1391 ] [ 18:51]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
? زخم سینه در دوران شیردهی تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1392
? بایدها و نبایدهای دعوای زناشویی تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1392
? رنگ سال 2014 تاريخ : دوشنبه 21 بهمن 1392
? لطفا این پنج جمله را به مجردها نگویید!!! تاريخ : جمعه 18 بهمن 1392
? سوزش ادرار در زنان تاريخ : جمعه 18 بهمن 1392
? پیامک روز ولنتاین تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? راه های افزایش انگیزه تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? مزوتراپی صورت تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? نحوه تمیز کردن گل مصنوعی تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
? با این قوانین مد ، خوش تیپ باشیم تاريخ : چهارشنبه 16 بهمن 1392
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
ورزشی
آشپزی
هنری
کودکان و کودک داری
خانه داری
خانواده و ازدواج
سلامت و رِژیم
روانشناسی
اطلاعات عمومی
کامپیوتر
دین و معارف
آرایش و زیبایی
فروشگاه
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 1131
» کل نظرات : 496
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 6
» تعداد اعضا : 528

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 4,043
» بارديد ديروز : 7,722
» ورودي گوگل امروز : 68
» ورودي گوگل ديروز : 148
» بازديد هفته : 19,952
» بازديد ماه : 162,460
» بازديد سال : 2,096,805
» بازديد کلي : 10,938,173